Workshop Hacks - Tips and Tricks

AirScaler-Reparatur spart bis zu 1.300€ – alle Optionen im Vergleich
Umfassender Guide zu Verschleißerscheinungen und Reparaturoptionen bei AirScalern. Von Eigenreparatur bis Werkstattservice - mit Kostenvergleich und praktischen Tipps.

Kopftriebwechsel bei rotem Winkelstück – bis zu 4x günstiger als Neukauf
Ein defekter Kopftrieb muss kein Grund für einen teuren Neukauf sein: Austausch ist oft schon ab 196,50 € spart Hunderte Euro, schont Ressourcen und erhält die volle Funktionalität.

Defekte Dental-Turbine? Rotortausch spart bis zu 80% der Neuanschaffungskosten
Dentalturbinen mit 400.000 U/min verschleißen durch die hohe Belastung. Wann sich eine Reparatur lohnt, welche Teile betroffen sind und wie der Austausch abläuft.

Why does the engine get hot? - Werkstattblick
Dental motors can get hot for a variety of reasons. It is not always the motor itself that is to blame and sometimes the problem can be fixed with little effort. However, you should not continue working with these motors.

Why is oiling instruments so important? - Werkstattblick
Why is oiling so important?
Correctly oiling the collets has a cleaning and lubricating effect. If used correctly, the service life of the...

Defective air scaler due to powder residue? - Werkstattblick
Why could your air scaler be defective and what can you do about it? A common phenomenon is the appearance of powder residues from prophylaxis, which can quickly clog the air scaler.

Why does the technical handpiece get hot? - Werkstattblick
It is annoying when the technical handpiece gets hot.
In our experience, there are the following reasons for getting hot:
Defective bearings...

Deposits in the prophylaxis head - workshop view
The image of the medical profession is closely linked to thoughts and images of white coats, sparkling clean rooms and even the smell of d...

Why oiling your angle pieces is so important - Werkstattblick
A head drive that is oiled too rarely not only leads to increased wear in the ball bearings, but also promotes corrosion and deposits in the head housing and on the head drive.